Termék-Életciklus Menedzselő program és Vállalatirányítási Rendszer kapcsolata a Flextronics International Kft.-nél

Kerkai Péter Termék-Életciklus Menedzselő program és Vállalatirányítási Rendszer kapcsolata a Flextronics International Kft.-nél. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[img] PDF
kerkai_péter_2016jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (2095Kb)

Absztrakt (kivonat)

A munkám témájául egy állandóan és dinamikusan fejlődő informatikai területet választottam, a termék-életciklus menedzsment és a vállalatirányítási rendszer kapcsolatát mutattam be a Flextronics International Kft-nél. Ez a kapcsolat inkább a nagyvállalatok számára nyújt előnyt, akiknél gyakoriak egy-egy vevőnél a termékhez tartozó anyagjegyzékek változása, beszállítók változása, készleten lévő anyagok felhasználása, árváltozás. Ezeknél a cégeknél viszont versenyelőnyt jelent, mivel megkönnyíti a vállalati tevékenységet, illetve könnyebben ellenőrizhető mit miért csináltak, hiszen minden változtatás pontosan rögzítve van a PLM rendszerben, míg az ERP rendszerben csak az aktuális adatok és maximum egy-egy másik régebben lecserélt alkatrész kereshető vissza, de a dátumváltoztatások miatt az sem mindig releváns. Dolgozatomban bemutattam, hogy a PLM rendszerek jelenleg még nem tudnak létezni az ERP rendszerek nélkül. Viszont a vállalatirányítási rendszer egy-egy moduljának működését és átláthatóságát megkönnyíti a termék-életciklus menedzselő szoftver. Az első elméleti részben ismertettem mind a PLM, mind az ERP rendszerek elméleti hátterét, kialakulásuk okát, történetét Későbbiekben bemutattam az aktuális termék-életciklus menedzselő programot és vállalatirányítás programot, amit jelenleg a Flextronics International Kft. használ. Ez a két program az Oracle Agile és a Baan. Következőképp bemutattam a két rendszer kapcsolatát a két külön adatbázis ellenére. Tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy megvannak az előnyei eme két rendszer együttes használatának. A visszaellenőrzések és a folyamatban lévő változások sokkal egyszerűbben nyomon követhetőek, mintha csak az ERP rendszer létezne a vállalat életében. Előnyként jegyezném meg, hogy a két rendszer párhuzamost használata, sokkal átláthatóbb képet ad a vállalatnál található folyamatokról. Minden vevői változtatás dokumentálva van és ezen adatok nélkül tilos végrehajtani fizikálisan a változtatásokat, megelőzve ezzel a vevő és a vállalat közti konfliktusokat. Hátrányként tudnám említeni, hogy a Flextronics International Kft. nem használja ki teljes mértékben a PLM rendszer lehetőségeit Például a beszállítókat nem ott tartja nyilván a cég, pedig erre is lenne lehetőség. Ezen folyamatosan dolgoznak. Illetve, hogy a két program közötti adatátvitel nem azonnali, hanem 15 percenként történik. Ezzel megnehezítve a nagyon sürgős esetek feldolgozását. Ezentúl még az ERP rendszernek vannak hátrányai például a karakterek limitálása, ami sokszor megnehezíti az emberek munkáját. (Például a felhasznált mennyiségek csak 3 tizedes jegyig kerekítenek, ezzel megnehezítve a nagyon kis mennyiségek felhasználásáról a nyilvántartást, ami valljuk be egy elektronikai gyártással foglalkozó vállalatnál gyakran előfordul.)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Belső konzulens(ek)

Belső konzulens neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
Balogh Csabagazdasági tanárbalogh.csaba@gkz.bgf.hu

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: vállalati információs rendszer - vállalatirányítási rendszer, tetrmék-életciklus menedzsment, logisztika folyamatok, makrókezelés, munkatapasztalat, számítógépes alkalmazás, Flextronics International Kft., Zalaegerszeg (Zala)
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Dátum: 2016. Jan. 06. 16:47
Utolsó módosítás: 2016. Jan. 06. 16:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet